Leverans & Transport

Vi anlitar externa fraktbolag för bästa service och leverans till dig oavsett var du befinner dig. Samtliga fraktbolag har ett starkt miljöfokus och jobbar kontinuerligt med miljöfrågor. Leveranserna är spårningsbara vilket kan vara praktiskt för dig som kund att veta vilken dag leveransen kommer att ske. Läs gärna igenom förutsättningarna för en snabb och smidig leverans. Har du frågor eller önskemål är du välkommen att kontakta oss.

Leveranstider

Leveranstiden står angiven för respektive produkt och räknas från och med godkänt korrektur om inte annat överenskommits. Antal leveransdagar anges också tydligt på produktsidan. Angivna leveranstider gäller till orter dit fraktbolagen levererar dagligen. För övriga mer avlägsna orter tillkommer det extra dagar beroende på ort. Om försändelsen går i retur p.g.a. felaktiga adressuppgifter eller liknande debiteras returfrakt. Vi ansvarar ej för eventuell leveransförsening som beror på att speditören inte håller sin vanliga leveranstid.

Fraktbolag

Vi samarbetar främst med UPS och Postnord.

Upphämtning eller leverans till dörr

Välj själv det leveransalternativ som passar bäst. Antingen levereras din order till angiven adress under vardagar kl. 9-17 eller för egen avhämtning på närmaste utlämningsställe.

Att tänka på vid leveranser

Se till att adressen du anger vid beställningstillfället är bemannad vardagar mellan kl. 9-17. Fraktbolaget kan ej lämna gods vid adressen utan att en fysisk person mottagit leveransen. I händelse av misslyckad leverans görs i normala fall ett nytt leveransförsök dagen efter alt. överlämnas till närmaste utlämningsställe för upphämtning av dig som kund.

Ändring av leveransadress i efterhand medför att leveransen försenas 1-3 dagar. Viktigt att du som mottagare kontrollerar att du mottagit samtliga kollin och att inget kolli har transportskada. På fraktsedeln som sitter på respektive kartong står det totala antalet kollin som är i sändningen.

Transportskada

Viktigt att synliga transportskador rapporteras till chauffören vid leverans och noteras på följesedeln i samband med överlämning av gods.

För att vi ska kunna hantera transportskador som reklamationsärende behöver vi omgående i samband med leveransen foton på det transportskadade emballaget, foton på produktens synliga transportskada samt en kort beskrivning om skadan.

Om vi får din transportskadeanmälan vid ett senare tillfälle än leveransdatumet kan vi inte garantera att speditören godkänner reklamationen och då utgår ingen ersättning för skadan.

Leveransförsening

Vi ansvarar ej för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kan påverka, exempelvis speditör som ej håller standard leveranstid vid överbelastning, väderförhållanden, force majeure m.m.